k4rlss00n.blogg.se

2014-07-29
18:24:46

#3 Bröst/triceps
Har varit bort hela helgen i lycksele på motorveckan och bara haft det jävligt roligt, alkohol i massor och mycket annat trevligt.
 
 
så känns jävligt skönt att vara tillbaka och börja träna för fullt igen!
 
imorse så klev jag upp svepte en celcius och aminosyror för vakna till, sen så for jag ut och gick en pw, och lyssnade på AVpod med Linus carlen och mikael hollsten. tiden bara flyger förbi när man har dessa grabbar i öronen så det kan jag rekomendera ifall man tycker det är jävligt tråkigt att köra cardio eller liknande.
 
sedan så gjorde jag iordning delikatessen tonfisk och åt riskakor till för att ha lite trycka nere på gymmet.
Idag så körde jag och peter bröst/triceps och allt kändes bara jävligt bra, fick riktigt fint tryck i musklerna. Har även hittat en ny favoritövning när det kommer till bröst träningen, för övre del av bröstmuskeln
 
här se ni på ett cirka hur övningen ser ut, man har stången mot ett hörn så att den inte kan vandra iväg och så trycker man bara den andra delen snett upp från bröstet. Sedan så gick vi upp och körde slut på triceps.
 
Hur brukar du tänka inför dina pass?
Det enda jag fokuserar på är att, när jag går ut från gymmet så ska jag ha kört slut på muskelgruppen jag tränar. jag brukar oftast köra 5set *10-12 reps, och minst tre övningar per muskelgrupp. ibland skiljer det sig som tex. när jag kör tungt så går jag ner på 2-6 reps *3-4 set. jag brukar oftast bestämma mig medans jag kör vilka övningar och så jag vill köra. men kan ju säga att det är ju alltid smartare att planera vad ni ska köra speciellt när ni ha börjat tränar eller inte ha tränat så länge.
 
Hej så länge!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: